WAGONBÓL ÁTSZÁLLVA… SX4 TAPASZTALATOK

dscf5872.jpg

Isten bizony nem akartam fõoldalas hírt csinálni belõle, de végül Qmatch szava parancs!…
Mielõtt belefognék a történetbe (ti.: Hogyan váltottam Wagonból SX4-re???…), le kell szögezni, vagy kõbe kell vésni (ki bognár indítattású, ki meg kõmíves… ) pár dolgot:

  1. Az autóvásárlás a világ legsz@rabb befektetése (kivéve persze, ha mûtárgyként kezeled a dolgot..)!
  2. Még ennél is sz@r@bb, ha hitelre teszed…
  3. Csak akkor kezdj bele (mármint a hiteles vásárlásba…), ha hosszas tépelõdés után félre tudod tenni a személyes érzelmeket és az egész ügyletre Ximot volt fantársunk szemléletmódját tudod alkalmazni: “Hitelkonstrukciót veszel, nem autót!…”
A történet még februárban kezdõdött, amikor nyílt napok keretében lehetett kipróbálni a készleten lévõ autókat. El is mentem egy ilyen próbára, de az elsõ kérdésem az volt, hogy DDiS Wagon van-e??
Miután nemleges fejcsóválás volt a válasz, kipróbáltam az SX-et, majd kértem egy finanszírozási ajánlatot.
A koncepcióm az volt, hogy a havi törlesztésem ne legyen több, mint a jelenlegi. Akkor meg is rekedt ez a dolog, mert rosszul emlékeztem, hogy a hitelegyenleget mikor kaptam kézhez. Azt hittem tavaly szeptemberben. A lényeg: Az elképzelésem a havi törlesztési összeg nagyságát illetõen nem jött be…
Viszont tudtam, hogy szeptemberig a maradék hitelem kb. százezerrel lesz kevesebb… Ami meg pont belefér az “500 ezres” akcióba…
Aztán májusban mégegyszer elmentem abba a kereskedésbe, s kértem ismét egy finanszírozási ajánlatot, mintegy kontrollként. Ez az összeg magasabb volt mint az elõzõ, amit nem értettem… A lényeg: a futott kilométerek erõsen befolyásolják a kocsi aktuális értékét! (Ekkoriban volt az a bizonyos szavazás a futott kilométerekrõl… Emiatt kérdeztem.)
Közben igyekeztem begyûjteni az SX-es tapasztalatokat… Vinicius, Ecce Homo, Dzsoti számolt be a kezdeti tapasztalatokról. (Dzsotival Skype-on értekeztem, azért nincs leírva…)
Jött az augusztus, és bementem az egyetlen gyõri kereskedésbe ahol még nem jártam, s innen kezdõdik a kaland!…
Nevezzük nevén a kereskedést, mert késõbb fontos lesz! Suzuki Generál, és dunántúlon négy kereskedéssel rendelkeznek (Gyõr, Sopron, Veszprém, Zalaegerszeg). Velük nem volt még tapasztalatom, mert a Wagon vásárlásakor nem voltak jelen Gyõrben.
Szóval megtettem a szokásos köröket – ami a finanszírozási ajánlatkérést illeti -, s nem volt sokkal jobb az elõzõeknél. Aztán kedvesen kikisértek a szalon elõtt ácsorgó wagonhoz, ahol az egyik fiatalember meglátta a wagonrfanclub.hu-s matricát.
– Ilyen is van?
– Naná!!!  – volt az öntudattal teli válaszom, majd beszélgettünk a klubról, a gyári kapcsolatról, aztán idõközben kiderül, hogy a fiatalembert H. Gábornak hívják és Õ a kereskedelmi igazgatója a cégnek.
– Na, menjünk csak vissza! – szól kisvártatva, s bent kapok egy új ajánlatot “a matricára tekintettel”…Tisztelt matrica tulajdonosok! Ezúton jelentem be, hogy a WRFC-s matrica 300 ezret ér! Vagyis a listaár alatt ennyivel kevesebbért indult az új ajánlat, mire vérszemet kaptam és mohón kértem még egy vonóhorgot is.
Azt már tudtam, hogy az új allianzos CASCO-val jóval kevesebbre jön ki a havi biztosításra fordított összeg, ezért azt a különbséget, amivel többe kerül a havi törlesztés, fedezi a  CASCO-díjkülönbözet, az üzlet megköttetett!!!
(Ráadásul körvonalazódik valamiféle együttmûködés a kereskedésel is, de ez psssszt!!!!!… wink.png )

Most erõsen szubjektív vélemény következik: Mielõtt elindultam volna, a kárszakértõ kollégákat kértem meg, hogy nézzenek utána a Wagon eurotax-kód alapú forgalmi értékének.
Tehát: Egy 2003. szeptember havi 5 személyes Suzuki WagonR+ GLX Cool 84 ezer kilométert futva 1.192.000.- forintot ér. A szalon által számított érték ettõl mínusz 4 ezerrel tért el, tehát korrekt beszámítást alkalmaztak, sõt!
Mivel az áhított felszereltségû autó a zalaegerszegi telephelyen volt – hogy tartani tudják a megbeszélt szállítási határidõt egy lerobbant tréler miatt – elvittek volna Egerszegre is, de végül megoldották a szállító kérdést, hogy ne nekem legyen többletköltségem a hazajövetellel…

A csere mellett legerõsebb érv az volt, hogy az autód értékének legnagyobb ellensége Te magad vagy!… Vagyis aki sokat jár a kocsijával, az számítson arra, hogy az állapotfelmérés egy dolog, a legfontosabb értékcsökkentõ tényezõ a futott kilométer! Az én esetemben a már emltett Eurotax katalógus szerint egy ilyen korú Wagon átlagos futásteljesítménye: 55200 km. Én 28800-al mentem többet, s ez -72000 forintot jelent. Ha a futamidõ végéig hajtom a wagont havi 2-2500 kilométert rakva bele, teljesen leamortizálom az értékét…
Nekem egyfajta befektetés (a bevezetõben említett sz@r..) volt ez a csere. Egy talin részletesen kibeszélhetjük ezt a kérdést – teszem azt Gútán…

RetteNETes Lalyos, a Sárga Veszedelem tehát beköltözött a telephelyre…

dscf5861.jpg

Az egyelõre névnélküli Rézbõrû meg a kezeim közé került… biglaugh.pngbiglaugh.pngbiglaugh.png

dscf5871.jpg
dscf5869.jpg
dscf5870.jpg
(Magyarázat: A kereskedés vadiúj csili-vili szalonja éppen elkészült, ezért kerül sor a mûhelyben az átadásra…)

Elsõ tapasztalatok:

 

Azért volt fontos a pontos átvétel, mert másnap el is indultam egy 700 kilométeres karikára. Elötte azonban be kellet pakolni a Wagon számtalan tárolórekeszében eldugdosott dolgokat.
Ekkor szembesül az exwagonos sx-es azzal, hogy bizony a pakolóhely kevesebb… Hiányzik a vezetõoldali (meg az utasoldali is..) kis polc, amit csak némileg ellensúlyoz a bitang nagy kesztyûtartó.
Az ajtókban lévõ zsebecskékben lehet ugyan egy félliteres üditõt tárolni, viszont az autóstérképeim nem férnek el, mennek a kesztyûtartóba. Ahogy oda ment a kezelési- és szervízkönyv, a CD tartó, meg mindenféle “nélkülözhetetlen” holmi, aminek ideiglenesesn jelöltem ki ezt a helyet. Egy fél év múlva elõszedem õket, s ha nem használtam egyszer sem, akkor kidobható.
Tény: Az SX4 tulajdonost rendszeretõvé neveli a gépe! (Hogy hova fogom rakni a könyveket, amiket magammal hordozok unalomûzõnek a várakozások alatt, azt még nem tudom…)Viszont van csomagtérvilágítás, ami kikapcsolható, ugyanúgy mint a kabinlámpa, ami fokozatosan alszik ki, kicsit késleltetve. Tetszetõs az olvasólámpa is, bár funkciójában még nem próbáltam ki.

A wagonos puritán funkcionalitás után zavarbaejtõek a bajuszkapcsolók…

dscf5890.jpg

A világítás még hagyján, de az ablaktörlõ-spricni-hátsóablaktörlõ-idõzítõ kombójoystick láttán elõször azt kívántam, Ugyuriállandóan járja az esõtáncot, hogy ne kényszerüljek a használatára…

Az átlag wagonos autóértékelésének alfája: CSOMAGTÉR…
Nos, papíron valóban kevesebb. Papíron… Mankókerék dukál az SX-hez, ezért lefele bõvül a csomagtartó. Szerintem a mélysége is nagyobb, legalábbis az “egységnyi csomagtartó mérték”-nek elfogadott összehajtogatós láda hosszában még csúszkálhatna (de nem csúszkál!), vagyis van még hely mögötte és (láda híjján nem tudtam kipróbálni) akár három láda is befér hosszában egymás mellet. Mindenesetre készítettem egy képet kettõnk cuccáról bepakolás után. (Nem! Nem monitorokkal megrakodva közlekedem a hétköznapokban! A monitort vittunk anyukámnak..)

dscf5882.jpg

Terjedelem:
Fél méterrel hosszabb a wagonnál az SX4, és szélesebb is. Tény: Jómagam “szinte” elveszek, és az utas is távolabb kerül a vezetõtõl. Ha elfogadjuk a wagonos alapvetést (“A Wagon a kövérek autója!!”) akkor minimum kijár az “SX4 is…” kiegészítés az elõbbi dogma mögé…
Egyébként a garázsban ennyire passzentosan álltam be Siklóson   :

dscf5903.jpg

Menet:
Az alacsonyabb kasztni, a 16″-os kerekek, meg a gyári 205-ös gumik bizony megteszik a hatásukat! Olyan az útfekvése a gépnek, mintha sínen futna!
Határozottan “puhább” érzés benne elviselni a magyar útviszonyokat.
Érzésem szerint a Wagon dinamikusabb, a kigyorsításokkor át kell állítani a fejben lévõ kapcsolókat, hogy hosszabb elõzési utakat tervezzenek. Azt mondják visszaváltással kompenzálható ez, én az elsõ 1000 kilométeren nem akartam nagyon pörgetni a gépet…
Mivel Wagonr+ Zsolti a légi szállítmányozásban érdekelt, ezért egy repülõs hasonlattal jellemezném a két kocsi között a különbséget: A vadászgépeknek a jó manõverezhetõség fontosabb mint a sebesség. Legyen a Wagon egy F16-os vadászgép, az SX pedig egy B52-es bombázó… Mindketten képesek 900 km/h-val közlekedni, de én nem láttam még B52-est mûrepülni…
Viszont ha belendül….!!!! Megy, megy, megy és minden körülmények között megy… Tényleg mint egy vaddisznó, ami csörtet egy rekettyésben… Fogyasztás:
Az elsõ teli tankot 7,5-ös átlagfogyasztással hoztam ki, a fedélzeti kijelzõ szerint. A másodikat 8,1-el… Ebben azonban autópálya is volt… (Most természetesen nem írom le a sebességhatár próba eredményét… shades.pngwink.png) Maradjunk annyiban, hogy a magyarországon megengedett 130 Km/h gond, sõt: különösebb megeröltetés nélkül tartható… Egyébként nem számolok fogyasztásnövekedéssel. Szerintem a nagyobb motort ellensúlyozza az alacsonyabb kasztni, de ennek a kijelentésnek az igazságtartalmát majd az idõ igazolja – vagy nem…

Én nem vagyok egy vájtfülû, nekem a Wagon gyári hangrendszere is tökéletesen megfelelt, az SX4-é nemkülönben.

Nem tapasztaltam ülésnyikorgást, kesztyûtartózörgést, kattogást, nyeklést, nyaklást. Ami viszont idegesít és meglehetõsen igénytelen megoldásnak tartom: Az elsõ rendszámtábla nagyon “odabiggyesztett” benyomást kelt, a hátsó meg zörög a csomagtérajtó bezárásakor. Egy kétoldalú ragasztócsík fogja orvosolni a problémát…

Elsõ nekifutásra ennyi lenne!…

Leave a Reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..