A magyarázat egyszerû, a megoldás már attól függ ki mit szeretne.
Magyarázat: Normál esetben, ha a fékre lépünk, akkor a féklámpa a fékezés megkezdésekor világít. Azonban, ha többször nyomkodjuk kicsit a féket (pl. télen óvatos fékezéskor), akkor az felkeményedik és nincs ideje a nyomásnak lecsökkenni a fékkörben. Ekkor már kis elmozdulásra (fékezésre) is fog a fék. De a lámpa kapcsolója ekkor még nem mûködik (kicsi az elmozdulás)
Elõzmény: Mivel szeretem látni, hogy mi van körülöttem, így bekötöttem egy féklámpa kapcsolásának a visszajelzõjét. Voltam vele szervizben, nem tekintik ezt garanciális problémának, de még külön pénzért sem hajlandóak állítani a kapcsolón. Amin egyébként lehetne, de ember legyen a talpán, aki megcsinálja! Nézzétek meg, nem igazán lehet elférni, hozzáférni!
Probléma megoldás: Mivel felmerült egy másik probléma, így annak megoldásával ez elõbbi is megoldódni látszik. Leggyakrabban az autópályán utazva tapasztalom, hogy sokan rámásznak az emberre (nem tartják be a követési távolságot, sõt…). Ekkor szoktam egy pillanatra a fékre lépni (hú de szemét vagyok, de csak féklámpa felvillanásról van szó). Viszont ez meg körültekintést igényel, meg ha a gázról elveszem a lábam, akkor az meg még veszélyes is lehet. Ne hogy valakinek az a gondolata támadjon, hogy ballábbal fékezzek, mert az a kuplunghoz van szokva (erõteljesebb!!!) Tehát jó lenne egy nyomógomb, amit kézzel tudok kényelmesen nyomkodni, amikor kell. Na ez lenne a megoldás az elõzõ problémára is. Hiszen a téli autózáskor, ha jönnek mögöttem, akkor az óvatos fékezéskor nem világító féklámpát kézzel aktiválom. Ha meg nincs mögöttem senki, akkor nem érdekes.
Mûszaki kivitelezés:
Féklámpa visszajelzõ: Ez nem a féklámpák világítását (épségét) jelzik vissza, hanem csak a kapcsolást. Tehát, azt nem, ha kiégett (De erre is létezik elektronikai megoldás). A lámpát a Tetyóból vettem, kis tappancs (stílusosan). Kellett vékony vezeték, amelyet egyrészt a testre, másrészt a féklámpa kapcsoló kimenetére kötöttem. A lámpát rögzítettem a mûszerfalon (öntapadós) és kész.
Féklámpa kézi nyomógombos kapcsoló: Tulajdonképpen itt egy kapcsolót kötünk be párhuzamosan a másik kapcsoló mellé. Nem árt, ha megfelelõ áramerõsségre tervezzük. Én egy piros nyomógombot vettem, ami 10A-t bír, és a vezeték is vastag. Semmit nem kell szétvágni! Mindössze a nyomógomb helyét fúrtam ki, hogy az jó rögzítésû legyen. A vezeték egyik végét sarukkal a nyomógombhoz csatoltam, a másik végére még egy kis vezetékdarabbal egy „apa” sarupárt és a kis toldalékra egy „anya” sarupárt erõsítettem. Széthúztam a kapcsolónál a sarufoglalatot. Elõbb a kapcsolónál kötöttem össze, majd a be-ki menetre kötöttem rá.
VIGYÁZAT! A féklámpa rendszere a gyújtás és kulcs nélkül is áram alatt van! (A biztosíték dobozban a 2. 15A-os az övé). Aki nem biztos a kezében az inkább vegye ki, így nem kell lekötni az aksit.
Képeket a buherátor képtárba beküldtem.
Beküldte ratio