Papsiművek kálváriája… 🙂
Mint ahogy a csetben írtam bejött nekem még karácsony előtt egy Check Engine hibajelzés.
Időszakos hiba volt, mert amikor gázt adtam bejött, amikor levettem a lábam a gázról elaludt. A legrosszabb hibák egyike. Riogattak mindenfélével hogy adagoló vezérlés, lamdaszonda, egr-szelep, katalizátor hiba.
Elkezdtem keresgélni szervíz után mert a ma kapható kiolvasókkal nem lehetett belenézni a számítógépébe. A legtöbb szervíz mikor megtudta – suzuki márkaszervízek -, hogy 1998-as évjárat, egyből kijelentették, hogy 15 évesnél öregebb autókkal nem foglalkoznak. Végül Fót iparterületén van egy suzuki márkaszervíz aki azt mondta: Hozzam! – megnézik.
15 perc után megvolt a diagnózis, a légtömegmérő csatlakozója hibás cserélni kell. Megrendelik, majd telefonálnak, ha megjött. Kb. 10 nap után rájuk csörögtem hogy mi a helyzet?
– Hát a csati külön nem rendelhető! – volt a válasz. – Megmutatják melyik az, nézzek szét bontóban, talán valamivel azonos.
Lefotóztam a csatlakozót. Otthon kinagyítva a fotót látom hogy pár mm-re a csatitól a vezeték el van törve. Elgurultam a barátom garázsához ott van neki 220V. Összeforrasztottuk a törött végeket. A hibajelzés megszünt. Hibátlanul ketyegett az öreg jószág.
Az érzékelő a motor hőfokát nézi az adagoló előtt a vízkörben, légtömegmérő nincs a gépben. A szervíz nem akart a gépemmel foglalkozni, de legalább megmutatták a hiba helyét.
Csatolok pár fotót az eseményről!
Papsiművek
Katt a teljes méretű kép megtekintéséhez!




