Az új regisztrácós módszer miatt alaposan megnőtt a levélforgalmunk, s az egyik olvtársunk örömmel számolt be arról, hogy a Wagonkája már túl van a 280 000 Km-en, s remekül teljesít… 🙂
Ezek után arra gondoltam, hogy egy felmérésben nézzük már meg, hogy mekkora a klubtagok autóinak a futásteljesítménye?! Íme:
A Nagy WagonR futásteszt… :-)
Mennyit futott a Wagonod???...
In total 11 submission
A Wagonod eddig...
11 submissions
Szerintem kisebb intervallumokkal érdekesebb eredmény lenne.
Lehetséges….
De itt most az „átlag” az érdekes…
A két végletet talán – az általam ismert Wagonok között – TÉZÉ-ék és Fóka képviselnék…. TÉZÉ-ék talán most sem lépték át a 100 ezres határt, Fóka viszont – amíg futott a wagonja – szerintem az 500 ezer feletti teljesítményt ábrázolná….
Viszont, kihasználnám a lehetőséget és kérném azokat, akik szintén nagyon keveset, vagy éppen extrém magas futott kilométeres wagonnal rendelkeznek, hogy jelentkezzenek! Bemutatnánk Őket és a kocsijukat!
A TZ-ék Wagonja már közelít a 70 ezerhez!!!
Igen, „dicsekedett” is vele, amikor legutóbb beszéltünk… 😀 😀 😀
Az enyém sincs széthajtva a 138000 km-el. 🙂 104 ezernél cseréltem gyertyát. Szerintem az a kollekció engem már kiszolgál.
Facebookon láttam a múltkor egy eladó Wagont, valami 50 ezer km volt benne. Első tulajtól, garázsban tartott példány.
Hát, az érdekes. A gumi alkatrészek akkor is öregednek, 20 év az 20 év akár van UV akár nincs. Ismerős projekt autót vett magának ilyet. Tejesen gyári, sokezer eurós 1990-es fene se emlékszik már mit (Még 2010 körül). Pöcc-röff. 2 percnél többet nem járt a kocsi amikor elszakadt a vezérmű szíj és a dugattyúkat szétverte… Oké, Suzuki nem tudja szétverni, de na, nem egészséges. Én inkább vennék egy szépen karban tartott 150-200-ast, amin már volt ez-az cserélve.
Jó, ne pofázzak, amikor direkt „tragacsot” vettem, hogy kipofozzam… 😀 De halad. Világítás rendbe téve, csörgés megszüntetve, CheckEngine megoldva, hűtőfolyadék kicserélve (Utólag ellenőriztem refraktométerrel: -6°C-os volt benne…) termosztát szintén új. Műszerfal és belső világítás LED-esre cserélve. Kárpitozás kitisztítva (2 napom ment rá). Most jöhetnek a rozsda bajok, kasztni alakítás, alvázvédelem és fékek.
Természetes, hogy a gumi alkatrészek elöregednek. Attól, hogy egy jármű áll, bizonyos alkatrészek ugyanúgy tönkremennek ha nem jobban. Például a szimeringek. Egy ilyen „nullkilométeres” járművet vásárlás után alaposan át kell nézetni és bizony sok minden cserére szorul ha hosszútávon szeretné még használni. Ezt még hozzá kellene kalkulálni a vételi összeghez. De abban igazad van, hogy valóban jobb megoldás lehet egy 120-150 ezer km-t futott jármű vétele, hiszen ha nem is napi szinten, de azért használva van. Mondjuk az ilyen iskolába-óvodába járáshoz használt járműtől én ódszkodnék. Hiába kevés a km, a motor olyan állapotban van mintha dupla annyit ment volna. Az is igaz, hogy 200 ezer km alatti futásteljesítményű ilyen autót szinte lehetetlen kifogni már csak a korukból adódóan is. Legalábbis amelyik nem visszatekert km-es. 🙂 Vanni vannak ilyenek, csak éppen nem eladók, legfeljebb hagyatékból, de ahhoz megint csak szerencse kell. Én annak idején egy 6 éves példányt fogtam ki 38499 km-el. Szintén hagyatékból származott, ismertem a tulajdonost, kertszomszédunk volt. Lassan 14 éve van a tulajdonomban, különösebb meghibásodás nélkül. Kopó alkatrészeket kellett cserélni, soha nem hagyott az úton. Vigyázok is rá, prémium kaját kap. És még van rajta Casco! 😀
Ma megnéztem! Azt hittem még 100 ezer alatt, de 112.947 km! Na kb a felét nem én tettem bele. 😀