WR+ KONTRA IGNIS

Egy nem független teszt, amelyben két WR+ tulajdonos összemerte mérni „dobozát” (Alljuk a sarat.jpg) (a kép nevére kattintva megnyílik egy másik ablak, amúgy a cikk képei megtekinthetõk a “Buherator” – WR vs Ignac” képtárban!) egy csereautóként kapott Ignis 1.5 VVT-vel. (Suzuki Ignis 1.5 VVT.jpg)

Mivel a kb. 8000 km-t futott ezüstmetál vendéget már bemutattuk, most pár szót ejtsünk a két dobozkáról is!
Az „öregebb” 1.3 GS Sport Limited a hagyományos 16 szelepes motorral fut nálam, már több mint 65e km-el maga mögött. A fiatalabbat az új DDIS azaz multijet motorral barátom nyúzza alig két hónapja, de a 7000km alatt talán már kitapasztalta azt. Most azonban itt volt az alkalom, hogy megnézzük, hogy miért írta szinte minden szakújságíró ugyanazt, amit a reklámok is elértek a köztudatban, hogy a tûzön-vízen Ignis nem csak újabb, de jobb autó is, mint a WR+.

Elõször is a küllem:
Nos ez igen szubjektív dolog. Amit azonban talán a Suzukit használó társadalom zöme elismer, hogy az Ignis orrésze divatos és szép. Én még azzal is megtoldanám, hogy ez egészen a B-oszlopig így van. De ott aztán, mint ha elfogyott volna a tervezõ lendülete. A nagyobb méretû felnik (15”) és gumik ugyan jól mutatnak a hatalmas dobokban, de az alap Ignis vékonyka kereke már viccesen hat a tátongó rések alatt. Az ívek szépek és még szélesebbnek hatnak, ha a fekete mûanyag szoknya körbe fut az autó alján. A WR+ 14”-os kerekeit némi optikai csalódás miatt, még azok is kicsinek tartják, akik egy 13”-os volt keleti márkából ültek át a dobozba. Viszont kisebb kerék, kisebb sugár, erõsen peres gumik, alacsonyabb hasmagasságot eredményez.
Bár a WR+ tetõlemeze jóval magasabban van utódjánál, súlypontja alacsonyabban van, rugózása feszesebb. A rénszarvas tesztet próbálgatva mindkettõvel arra jutottunk, hogy stabilabb, kevésbé bólogat, mint az Ignis.
Apropó bólogatás. Ezt a mozgást eddig oldalirányban értettem. De az Ignis a régi faros 120-as Skodákhoz hasonlóan 5 személlyel már elõre-hátra is hintáztatott bennünket!

Különben az Ignis, bár elõdje padló lemezére épül ( alul még a hegesztést is megtalálni ahol a toldás van) mégis közel 20 cm-el hosszabb annál. Az, hogy ez a különbség értékes-e, vagy elveszik valahol, már érdekesebb dolog. A motortér szellõsebb ugyan, mint a WR+ban, (bár az sem annyira szûkös, hogy ne fért volna el a tûzfal azon az oldalán is egy hangszigetelõ réteg, kivétel DDIS) de ugye oda vásárlás után nem sok dolgot akarunk már beépíteni, így a szûk hely legfeljebb a szerelõknek okoz gondot. A nagyobbik testvér hátsó mûanyag lököse is buborékosabbra sikerült az elõdénél, így hátrafelé jobban túlnyúlik a hátsó ajtó síkjától. Így lett hosszabb az Ignis?

Most a beltérrõl:
Az utastér belhossza meglepõen 260 cm mindkét típusban. Ezt a két szélvédõ alsó éleinél mértük. Ebbõl a távolságból a WR+ csomagtartója 58 cm-t csökkent a beltérbõl, míg az Ignis 62cm-t. Azt gondolnánk, akkor az egy nagyobb csomagtartó. De nem így van, mert a magasságuk igen különbözõ: WR+ 45 cm, Ignis 36 cm. Ez utóbbiba pl. egy szivargyújtóról üzemelõ hûtõtáskát már nem lehet beállítani a kalaptartó kivétele nélkül. Ezt nem nagyon értettük, amíg a pótkeréktérben szét nem néztünk. No ott van hely az Ignisben, pedig oda sem sok dolgot rak a magamfajta autós. Legalábbis szerszámot a Suzukiba biztos nem. Az viszont döbbenet, hogy az Ignisnek csökkentett értékû pótkereke van, mivel az elõbb említett hely igen lapos, hála, hogy úgy felhúzták a hasát a hátuljánál, mint ha legalább is terepjáró lenne. Így a csomagot is magasabbra kell emeljük, 77cm-re, szemben a WR+ 64cm-ével. (Kitarva.jpg )

De mit tudunk betenni az Ignisbe?
Az 5. ajtónyílás szélessége felül 81 cm, ahol a WR+ 95 cm, és az övvonalon 108 cm, ahol a WR+ 122 cm! Most már végképp nem értettük mitõl is nagyobb ez az Ignis? (5 ajto nyitva Ignac.jpg ; 5 ajto nyitva WR.jpg )
Nos a hátsó ülések ülõfelület hossza 1,5cm-el több mint a dobozautóé. Viszont nincs semmi mechanikájuk az elõre döntéshez. Így a nagyobb csomagoktól elveszi a helyet az ülõlapra hajló háttámla, amíg a WR+ban praktikusan lesüllyed az ülõfelület és egy enyhe lejtõt képez a háttámla, megakadályozva a terhek elõrecsúszását. ( Teljes csomagter Ignac.jpg ; Teljes csomagter WR.jpg )
Annyit viszont elõnyére kell írjunk az Ignisnek, hogy hátul utazva jobban esik a +1,5 cm-es ülõfelület. Az már más kérdés, hogy a kisebb belmagasság végett túl magasak ne üljenek hátra, és túl szélesek sem, mert a kisebb hátsó ajtó oszlopa betakar a ki-beszállásba. (Kiszallas Ignacbol.jpg ; Kiszallas WRbol.jpg )
Elõl már jobb a helyzet. Ott mindkét típusban kényelmesen elfértünk. Ami az Ignisben zavart, az az oldalra való kitekintés. Az én üléshelyzetemben ugyanis állandóan betakart a B oszlop, ezért mindig elõre kellett dõlnöm, ha oldalra szerettem volna tekinteni. Persze a hátra való kilátás sem sikerült túl fényesen. Az övvonal fölé elhelyezett hátsó lámpatestek jól lerövidítik belül a kívül hosszabbnak tûnõ oldalablakokat, így a holttér tetemes. A pótféklámpa pedig a visszapillantóban való tájékozódásba zavar bele, nem úgy, mint a WR+ban.

Ami viszont az Ignisben tetszett az a mûszerfal. Szép és áttekinthetõ, mondhatni személyautósabb, mint a WR+ mûszerfala. (Kkonzol Ignac.jpg ; Kkonzol WR S Limited.jpg ) Esztétikáját nem csak a formavilága adja, hanem a vízszintesen kettéosztott színû kivitel és az anyagok felületének minõsége is. Hasznos a WR+ból elmaradt mûszerfalvilágítás szabályozó is. Tetszetõs a középkonzol is a beépített gyári CD-s rádióval, bár kicsit fájt, hogy MP3 lemezeket már nem tudtunk vele lejátszani. A zene hallgatása pedig az alacsonyabb motorzaj miatt élvezetesebb lehetett volna, feltéve ha hátulra nem azokat az olcsó hangsugárzókat építik be a kalaptartó oldalain lévõ mûanyagfészkekbe. Ami a középkonzolban még elmarasztalható, az a túl mélyre helyezett multifunkciós kijelzõ. Ráadásul a fogyasztási értékeket jelezte ki a legkisebb karakterekkel. A többi kezelõelem ugyanazt a szolgáltatást adja, minta WR+, csak a klíma gomb található meg könnyebben. Az elektromos tükör mozgató gomb elhelyezése viszont a WR+ban lett jobban eltalálva. A dobozautóban több a praktikus kis doboz is, amik eltûntek az Ignis ülései mellõl, és a térképzsebek is jóval kisebbek lettek. (Pakolo rekeszek WR.jpg ) Ha egy üdítõs flakont el akarunk helyezni, persze ahhoz van hely, de a flaska menetközben való kiemelésével az Ignisben ne kísérletezzünk. Ami egy ilyen (a Suzukinál) felsõ kategóriás motorral szerelt autótól viszont jobban elvárható lenne az a díszesebben kárpitozott ajtó, netán egy krómkilincs vagy ajtógomb is. Ez a limitált szériájú WR+ban megtalálható.

A motor:
Nos azt már írtuk, hogy csendesebb az Ignis. Az összehasonlításban szereplõ mindkét WR+nál erõsebb is. Legalább is a gépkönyv szerint. Azonban vezetés közben semmi látványosat nem éreztünk. A fél VVT (mivel csak a szívó oldali szelepvezérlés változó, a kipufogó nem) teljesítmény különbsége csak igen erõs pörgetés hatására jelenik meg, akkor viszont inkább jobb nem nézni a fogyasztásmérõ mûszerre. A keskeny fordulatszám tartományban jelentkezõ lóerõ többletnek ez az ára. A dinamikus visszaváltást 5-bõl 4-be a tesztelt darab váltója nem preferálta, így a pörgés mindig lelohadt visszaváltáskor, nem is éreztük úgy a VVT hatását. Persze ha már egyszer sikerült visszaváltani, és újból elérni a 4500 fölötti fordulatszám tartományt, akkor nagyon megindult a gép. Ezt az idõt elõzésnél a WR+ nem veszíti el, fõleg a DDIS váltója nagyon pontos, így nem érdekes a papíron kevesebbnek tûnõ teljesítmény. (Kkonzol és váltó DDIS WR.jpg)

Bár az Ignis végsebessége – amit nem volt alkalmunk kipróbálni – bizonyára több lehet a WR+ végsebességénél, de azzal már haladtunk Németországi autópályán 160 km/h felett, ami nem mondható kevésnek. De ezen típusok bizonyára nem is a motorwayek cirkálóit voltak hívatottak felváltani a tervezõasztalon sem.

Mindent összefoglalva nem vagyunk elégedetlenek az Ignissel, az is egy jó Suzuki. Csak nem éreztük azt az átütõ sikert, amiben határozottan jobbnak kellene minõsítenünk a WR+hoz képest, mint ahogy ezt a közvélemény teszi.
Ha a két autót az elõnyeivel össze lehetne gyúrni, egy igen jól pakolható, szép, és erõs Inis+ot kaphatnánk. LB-16, Zoli68
Beküldte Little black 16

Leave a Reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..