Suzuki Wagon R+ 1.3 2003
Fél évig küzdöttem mire megtaláltam a hiba forrását. Nagyobb lassításoknál vagy néha kissebb gázelvételeknél mindig felvillant a „check engine”.
Fél évig küzdöttem mire megtaláltam a hiba forrását. Nagyobb lassításoknál vagy néha kissebb gázelvételeknél mindig felvillant a „check engine”.
Bemérettem azt mondták EGR megadta magát. Vettem egy bontottat ami igazoltan jó és működőképes volt. Ennek ellenére a hiba továbbra is fenn ált, így vissza szereltem a sajátomat. Kerestem tovább mi okozza. Többen azt mondták az alsó lambdaszonda adta meg magát. Volt céges kedvezményem így 30ezer forintért beruháztam rá.
Nem nézett ki szépen, lehet tényleg kezdte megadni magát. Hiba az új beszerelése után se oldódott meg teljesen. Már ritkábban, de akkor is néha feldobta.
Végül az egyik fórumon hónapok alatt sokadik feltett kérdésemre „mi okozza a hibát” jött egy válasz ami megoldotta végleg. Ezt magamtól nem tudtam volna.
Kb fél napos munka volt. Le kellett szedni hozzá a fojtószelepet. Itt érdemes új tömítést venni mert az eredeti darabokban fog lejönni. Én tömítő pasztával helyettesítettem.
Nagyon nehéz a hozzáférése. Ezért sokoldalú toldókkal ellátott bit készlet legyen a háznál. Meg féktisztíró folyadék és egy erős de hajlékony drót meg egy pumpa. Amivel nyomás tesztelni lehet a csövet, hogy kijött e belőle a dugulás.
Egész probléma gyökere ez volt:
Alzs
Lehet tudni, hogy mennyi idő alatt jött össze ennyi korom, illetve milyen üzemanyag volt használva? Jellemzően városi, vagy átlagos használatban volt az autó?
Ha jól látom, ez az EGR-szelephez vezető cső a blokktól. Ennek a kipucolásakor érdemes a másik végénél (a blokkon) IS kitisztítani a lyukat. Ott is rendesen be tud rakódni a korom!
Nekem is ilyen volt. Miutás többszöri EGR-tisztítás után is visszajött a hibajelzés, akkor szedtem le.
Az autóm Suzuki Wagon R+ 1.3 2002. Többnyire városi használat, rövid utak.