

Hazafelé csak a csomagtartóban utazott a cucc – de már így is sokkal jobban fordult a gép A további tapasztalatokról majd a kommentben beszámolunk!
…azt a két képet meg ha megfeszültem, sem tudtam felrakni ide – így Ti nem láthatjátok, amint egymásét nézegetjük…Hozzászólás
qmatch | ápr 13 : 07:50 Na, a lényegrõl is essen már szó! Elsõ ránézésre a TM precíz munkának tûnik. A befogásoknál kialakított „tappancsok” nagyon szép lemezmunkák. Viszont a hegesztések nem szépségdíjasok…ahogy ezt Samu meg is jegyezte. Mindegy, ha pontos – mondtam erre én – , majd az meg kiderül.
Aki divatcikket lát egy TM-ben – és most nem Samura gondolok -, annak van mit köszörülgetni, bár szerintem nem érdemes. Egyébként a varratok ránézésre jók, folyamatosak, egyenletes vastagságúak – hogy ne tûnjün má’ fikázásnak, amit írtam. Attól sem essen kétségbe senki, hogy a varratok közvetlen közelében kismértékû felületi rozsda van, ez hegesztéseknél elõfordul. Na, eddig ennyi. A festés kész van, talán a hétvégén minden kiderül. Samu gépkönyve alapján -legalábbis a 76 lovason – a toronycsavarokat 50Nm-rel kell visszahúzni. Tekinettel arra, hogy a manõver után kicsit nagyobb átfogása lesz a csavaroknak, én ennél egy kicsit erõsebben húznám le õket…majd +látjuk.
Svéd | ápr 13 : 18:34
EL ne kezdjétek köszörülgetni!!!! A gép szabályozza mien anyagvastagaághoz mennyi kraft,és varrat kell. Egy nagy MILLER-nél ne legyünk okosabbak!! Csak ügyesen!!
ugyörgy | ápr 13 : 20:26
Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy van-e tapasztalat rá, mennyi nyaklást fog a merevítõ kompenzálni?? (egész, tized, század, ezred mm???)
Andrew Martin | ápr 13 : 21:15
Nem meghatározható, mivel a két torony folyamatosan külön mozog, az út egyenetlenségei miatt. De ÉREZNI a különbséget, ha bent van a merevítõ.Kicsit hasonlít ahhoz, mikor régi swift után beül az ember egy Wagonba. Az a +200kg a merevségében is segített.
qmatch | ápr 13 : 22:42
Szia Svéd! Sajna, én már lekaptam reszelõvel 1-2 centit És feketére festettem – az jó lesz? Ki az a nagy MILLER? Megkaptad a lét?
ugyuri! fel kellene szerelni a verdát valami szeizmográffal, vagy hasonlóval – BTW én nem tartom kizártnak az 1-2 mm mozgást sem. Nem lenne hülyeség még esetleg ALSÓ merevítõt is szerelni – a két lengõkar bekötési pontjai közé…tulképpen ott adódik át az oldalirányú erõ, a tornyot „csak” a rugó, meg a lengéscsillapító üti-vágja. Szomszédom kasztnilakatos…mondom neki, hogy lesz TM a kocsiban. Én állat, azt hittem, erre majd felcsillan a szeme – de nem. Hogyaszongya:”…majd 10-15 év múlva, amikor rohad szét a kasztni, akkor majd késõbb fognak bedõlni a tornyok…jaaa, tulajdonképpen jó az…” hehe
qmatch | ápr 13 : 22:52
Ugyuri! Két erõ gyötri a tornyot: a rugó ereje, meg a lengéscsillapító által átadott erõ. A rugó ereje igazából durva kanyarokban nõ meg, esetleg erõs fékezéskor. Ennél alamuszibbnak, sõt, akár nagyságrenddel nagyobbnak vélem a lengéscsillapító kemény felütéseit rossz úton. Hirtelen felütésnél a lengéscsillapító olyan „kemény”, mint egy vasrúd. Az ilyen erõs behatásokat egy ideig tûri a torony, de egy szint felett már hajlik a nyomorult…így – gondolom – a csillapítás sem lesz elég jó, illetve hiába jó kemény a csillapító, ha rugalmas „alapra” van szerelve….ezt a kis elméletet abban látom igazolni, hogy még utcai stílusban autózva is rossz úton a legszembetûnõbb a TM hatása a stabilitásra, és az iránytartásra. Engem ez motivál legjobban – hála Demszkynek – , mert valszeg szlalomozni, driftelni nem igen fogok…bár, ki tudja?
ugyörgy | ápr 14 : 07:37
köszi. úgy látom valóban hasznos lehet.
qmatch | ápr 14 : 08:12
hát, gyuri, remélem…meg Samu is reméli
Beküldte wagonadmin