Álljuk még a sarat?

Amikor a Wagonjaink még fiatalok voltak és megjelent az Ignis, Lb16 márkatársunk és barátunk készített egy összehasonlítást – álljuk a sarat – címmel, fényképekkel bőven ellátva. Elsődlegesen a két járgány használhatósága került szem elé.

Az utóbbi évek SUV őrülete és a marketingesek fáradozása révén megtalálják a Wagonost is a kihagyhatatlan ajánlatok. A szolgálati Vitarát már kezdem megkedvelni 🙂

Úgy gondoltam, hogy készítek egy teljesen szubjektív tesztet a napi használhatóság – számomra fontosabb – szempontjai szerint, minden szponzor nélkül. A sárga Wagon meg közben öregszik, lassan csereérett lesz. Ezért lett az írás címe a fenti költői kérdés.

A marketing szerint: Az S-Cross és a Vitara az idősebbek, derékfájósok ideális autója, mely hatalmas belső térrel rendelkezik ideálisan pakolható, kényelmes …

Lássuk: Adott egy 60+éves derék és térdfájós autós.

Vitara

Ha valami gond adódik, akkor az ”intenzív érdeklődő tekintet fázisáig” jutok csak el. Buherálásról itt már nem sokat beszélhetünk.

Wagon

A Wagonban azért egy olajcsere, stb. nem olyan vészes.

Pakolhatóság, csomagtér:

Vitara

ez csak majdnem sík.

Ezzel a megoldással nagyobb lesz a csomagtér, de egy szép nagy lépcső is keletkezik. A kivehető tálca erősnek tűnik, de nem mernék bedobni négy zsák cementet a közepére, mert nincs alátámasztva.

Ha ezt a takarót is felnyitjuk, láthatjuk a pótkerék helyét.  Gumisok álma. A habbal javított gumiköpeny eldobható, méretéből adódóan legalább elég drága is.

Méretek:

Lássuk a mért adatokat. A mérések normál ülés beállításoknál készültek, egyedül fogtam a mérőeszközt. Ahol rövidítek: V= Vitara, a W= na, az mi lehet?

Vitara

150 cm

Wagon

128 cm

Szinte teljesen sík felület.

Így bizony rövidebb a Vitaránál.

Vitara

Keresztben 186 cm…

Wagon

kb. 162 cm

Keresztben is kisebb a Wagon.

Hátsó ajtónyílás mérete:

Vitara

74 cm középen, de a bal szélén a biztonsági őv tokja miatt csak 70 cm.

Wagon

97 cm

Vitara

100 cm felül…

…és alul is

Wagon

alul-felül 110 cm.

Nyertünk! Egy komplett csomagolt „8kg-os” nagy mosógépet ide azért könnyebb bedobni 🙂 és az egyéb szállítani valókat is. 

Utastér hátsó ülések. Ide ritkán szoktam beülni.

A Vitara váll magasságban, azaz az üléstámla tetején mérve: kb. 129 cm.
Nyak/fejmagasságban, azaz letolt fejtámla tetején mérve : kb. 125 cm.

A Wagonban pedig: vállmagasságban: kb. 131 cm, kicsit feljebb: kb. 133 cm

Hoppá!!
A fejtető magasságban még nagyobb az eltérés. A Vitarában 3 fő hátul igazán kényelmetlenül tud utazni, ehhez járul még a kardánház is, de erről már talán írtam. Igaz, kardán nincs mindben.

Gyakorlati próba alapján a beszállás és kiszállás hátul: (idős emberrel tesztelve) a Vitarában.

Széles és rettentő magas küszöb.

Hely a Wagonban:

Wagon

Alacsonyabb küszöb.

Beszállás előre. Már én is lerugdalom a festéket a küszöbről (apukám is így tett, ez időskori „szokás”).

Vitara: Elöl is széles és magas küszöb, amit már a munkatársaim is lerugdalnak  🙂 Előnye még, hogy sáros időben a küszöb garantáltan tiszta lesz minden ki és beszállás után. A ledörzsölt sár hiánytalanul megtalálható a nadrág szárán.

A Wagont meg ismerjük:

Én mindenre használom az autót, a teherfuvarozástól  az erdő járásig, megfelelő kímélettel. Mértem egy küszöb magasságot is.

Vitara

kb. 24 cm, de az alján a hátsó difi és a katalizátor, meg a kis dob lejjebb lóg, azért csak óvatosan a bakhátas úton.

Tény, hogy a Vitara sokkal újabb. biztonságosabb, jobb, aránytalanul drága stb. autó.  Meggondolandó, hogy ha nem a szomszéd miatt akarunk új autót venni, akkor érdemes-e a sok milliót kiadni érte, bedőljünk-e az értékesítők marketing dumáinak, meg a tesztekről szóló rövidfilmeknek?! Nagyon ajánlatos akár többször is kipróbálni.

Ugyörgy
(a képek saját készítésűek)

One comment

  1. A vitarába (V) még nem volt szívem úgy bepakolni, mint a Wagonba (W) – w 6 db 60 literes hordó 90%-os töltöttséggel cefrével – ja már nincs termés sem :(. Tetőcsomi a w-n, de a hosszú dolgok mehetnek a v-be.
    W(1,3 93LE) fogyasztása vegyesben 6,2 liter/100km (15 éves átlag)
    V (1,6 szívó) 6,1 liter/100km (2023-as átlag) – tempomat és limit ezen nagyon segít (nyáron 5,5)
    V sokkal komfortasabb! Heti vegyes használatban nagyon kitűnik, pedig W 165/65-ös gumit kapott, ami szintén érezhető már!
    W-t nem adom semmi pénzért, inkább fordítok rá, mert akkor már tudom, hogy mi van alattunk.
    V-t sem, pedig 5 évesen többet adnának érte, mint az új ára. Az eredeti ára még reális volt, most meg elérhetetlen.

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .