Amikor a Wagonjaink még fiatalok voltak és megjelent az Ignis, Lb16 márkatársunk és barátunk készített egy összehasonlítást – álljuk a sarat – címmel, fényképekkel bőven ellátva. Elsődlegesen a két járgány használhatósága került szem elé.
Az utóbbi évek SUV őrülete és a marketingesek fáradozása révén megtalálják a Wagonost is a kihagyhatatlan ajánlatok. A szolgálati Vitarát már kezdem megkedvelni 🙂
Úgy gondoltam, hogy készítek egy teljesen szubjektív tesztet a napi használhatóság – számomra fontosabb – szempontjai szerint, minden szponzor nélkül. A sárga Wagon meg közben öregszik, lassan csereérett lesz. Ezért lett az írás címe a fenti költői kérdés.
A marketing szerint: Az S-Cross és a Vitara az idősebbek, derékfájósok ideális autója, mely hatalmas belső térrel rendelkezik ideálisan pakolható, kényelmes …
Lássuk: Adott egy 60+éves derék és térdfájós autós.
Vitara
Ha valami gond adódik, akkor az ”intenzív érdeklődő tekintet fázisáig” jutok csak el. Buherálásról itt már nem sokat beszélhetünk.
Wagon
A Wagonban azért egy olajcsere, stb. nem olyan vészes.
Pakolhatóság, csomagtér:
Vitara
ez csak majdnem sík.
Ezzel a megoldással nagyobb lesz a csomagtér, de egy szép nagy lépcső is keletkezik. A kivehető tálca erősnek tűnik, de nem mernék bedobni négy zsák cementet a közepére, mert nincs alátámasztva.
Ha ezt a takarót is felnyitjuk, láthatjuk a pótkerék helyét. Gumisok álma. A habbal javított gumiköpeny eldobható, méretéből adódóan legalább elég drága is.
Méretek:
Lássuk a mért adatokat. A mérések normál ülés beállításoknál készültek, egyedül fogtam a mérőeszközt. Ahol rövidítek: V= Vitara, a W= na, az mi lehet?
Vitara
150 cm
Wagon
128 cm
Szinte teljesen sík felület.
Így bizony rövidebb a Vitaránál.
Vitara
Keresztben 186 cm…
Wagon
kb. 162 cm
Keresztben is kisebb a Wagon.
Hátsó ajtónyílás mérete:
Vitara
74 cm középen, de a bal szélén a biztonsági őv tokja miatt csak 70 cm.
Wagon
97 cm
Vitara
100 cm felül…
…és alul is
Wagon
alul-felül 110 cm.
Nyertünk! Egy komplett csomagolt „8kg-os” nagy mosógépet ide azért könnyebb bedobni 🙂 és az egyéb szállítani valókat is.
Utastér hátsó ülések. Ide ritkán szoktam beülni.
A Vitara váll magasságban, azaz az üléstámla tetején mérve: kb. 129 cm.
Nyak/fejmagasságban, azaz letolt fejtámla tetején mérve : kb. 125 cm.
A Wagonban pedig: vállmagasságban: kb. 131 cm, kicsit feljebb: kb. 133 cm
Hoppá!!
A fejtető magasságban még nagyobb az eltérés. A Vitarában 3 fő hátul igazán kényelmetlenül tud utazni, ehhez járul még a kardánház is, de erről már talán írtam. Igaz, kardán nincs mindben.
Gyakorlati próba alapján a beszállás és kiszállás hátul: (idős emberrel tesztelve) a Vitarában.
Széles és rettentő magas küszöb.
Hely a Wagonban:
Wagon
Alacsonyabb küszöb.
Beszállás előre. Már én is lerugdalom a festéket a küszöbről (apukám is így tett, ez időskori „szokás”).
Vitara: Elöl is széles és magas küszöb, amit már a munkatársaim is lerugdalnak 🙂 Előnye még, hogy sáros időben a küszöb garantáltan tiszta lesz minden ki és beszállás után. A ledörzsölt sár hiánytalanul megtalálható a nadrág szárán.
A Wagont meg ismerjük:
Én mindenre használom az autót, a teherfuvarozástól az erdő járásig, megfelelő kímélettel. Mértem egy küszöb magasságot is.
Vitara
kb. 24 cm, de az alján a hátsó difi és a katalizátor, meg a kis dob lejjebb lóg, azért csak óvatosan a bakhátas úton.
Tény, hogy a Vitara sokkal újabb. biztonságosabb, jobb, aránytalanul drága stb. autó. Meggondolandó, hogy ha nem a szomszéd miatt akarunk új autót venni, akkor érdemes-e a sok milliót kiadni érte, bedőljünk-e az értékesítők marketing dumáinak, meg a tesztekről szóló rövidfilmeknek?! Nagyon ajánlatos akár többször is kipróbálni.
Ugyörgy
(a képek saját készítésűek)
A vitarába (V) még nem volt szívem úgy bepakolni, mint a Wagonba (W) – w 6 db 60 literes hordó 90%-os töltöttséggel cefrével – ja már nincs termés sem :(. Tetőcsomi a w-n, de a hosszú dolgok mehetnek a v-be.
W(1,3 93LE) fogyasztása vegyesben 6,2 liter/100km (15 éves átlag)
V (1,6 szívó) 6,1 liter/100km (2023-as átlag) – tempomat és limit ezen nagyon segít (nyáron 5,5)
V sokkal komfortasabb! Heti vegyes használatban nagyon kitűnik, pedig W 165/65-ös gumit kapott, ami szintén érezhető már!
W-t nem adom semmi pénzért, inkább fordítok rá, mert akkor már tudom, hogy mi van alattunk.
V-t sem, pedig 5 évesen többet adnának érte, mint az új ára. Az eredeti ára még reális volt, most meg elérhetetlen.