SX4 TAPASZTALATOK

Történt hogy a napokban kaptam egy ajánlatot az óvári szervíztõl. Ha a bank is úgy akarta volna, akkor a megingásom véglegessé vált – volna…

De így majd szeptemberben… A lényeg: kipróbáltam egy SX4-et GS felszereltségû 1,9-es dízelt. Elgondolkoztam egy GLX felszereltségû 1,5-ös benzínesen, de a végsõ döntés elõtt azért megkérdeztem két általam ismert “voltwagonossx4est” (Ecce Homo és Vinicius) a tapasztalatokról. Álljon itt a levélváltásunk:

Kedves Ecce Homo és Vinicius cartársak!
Rólatok tudom konkrétan, hogy SX4-re váltottatok… Tegnap voltam egy kereskedésben és erõsen elgondolkodtattak az ajánlatukkal… Az lenne a kérdésem, hogy ex-Wagonos szemmel írnátok nekem valami szubjektív ajánlót az SX-rõl?
Amit saját magam tapasztaltam, hogy elsõ benyomásra nyomaszt az alacsonyabb tetõ, de ha hátrapillantok, megnyugszom…
Egy 16 kilométert megtett GS felszereltségû szalonautót próbáltam ki, ezért igazából nem tartom döntõ tényezõnek, hogy az érzésem szerint kb. 3000-es fordulatszámtól indul be a Ximot által emlegetett “Hubazze!” suzukis feeling, amikor meglódul a lóerõ… A gyári adatok 4000-es fordulatszámhoz írják a max. nyomatékot.
A váltó egyenesen elbûvölt… Komolyan mondom, pontosan, finoman vette a sebességet és a hátramenettel sem volt gondom. Mivel nekem a kb 5 kilométeres bemutatóútra volt szerencsém, ezért érdekelnének a gyakorlati felhasználók tapasztalatai, legfõképpen ilyen szempontok alapján:

  • Kényelem, vezetõ és utasszempontból, különös tekintettel a hátsó ülésen utazók kényelmére
    (Vö.: A Wagi hátsó során helyet foglalók helyzetét egyenletlen úton…), illetve a hosszú távú (2-300 km) vezetés után hogyan szállsz ki a kocsiból?
  • Fogyasztás
    Mennyire hozza a gyári adatokat a gép?
    Van e befolyással a klíma használat a fogyasztásra?
    Milyen a fogyi városban és hosszútávon??
  • Változások a vezetési stílusban?
    Szélesebb, hosszabb a kocsi a waginál, mennyire szélérzékeny az SX4?
    Mennyire zavaró hosszabb távon az A oszlop. (Nekem elsõre nagyon, de emlékszem a Wagon megvételekor, úgy éreztem magam, mint a nyomtató ló… Olyan vastagnak éreztem az A oszlopot… Olvasgatom az SX4 fórumot, ott azt írják, hogy kanyarodáskor tekintgetni kell… )
  • Dinamizmus
    A kiszemelt példány egy Rézvörös klímás GLX 1,5-ös motorral. Ahogy néztem 1200 kilóra 93 lóerõ jut. Nem lomha a gép?
  • Csomagtér…
    Egyszerûen nem tudom eldönteni, melyik autó csomagtere nagyobb… A statisztikai adatok alapján a Wagié, szubjektív megérzésre az SX a nyerõ… Ti hogyan tapasztaltátok? (Nem volt nálam a nevezetes összehajtogatható kosár…. )
  • Megitélés:
    Vinicius említette a szolnoki tali elõtt, hogy az érzése szerint a “presztizs értéke” magasabb a Wagonnál. Ez ugyan nem annyira fontos szempont, csak amiatt érdekelne, hogy mennyire számítsak a “kis-szaros-Szuzuki-elé-még-simán-kihajthatok-majd-megáll!!!” mentalitásra???
  • Fényezés:
    A Wagont minden megtalálja… Komolyan mondom, én egy-egy mosás után félve megyek a Wagon orrához, mert annyi új karcolást, apróbb kõfelverõdést találok… Mennyire sérülékeny az SX ilyen szempontból???

Most hirtelen csak ennyi jutott eszembe és nagyon hálás leszek a válaszokért!

Köszönet!

a wagonadmin… (Na, ez is szép kis kuncogásra ad majd okot, ha cserélek… ))))) )


Vinicius válasza:

Kedves Wagonadmin! A leveled elsõ felében írt tapasztalataid ülnek. A kocsi teljesítményével, már amit az 1,5-ös motortól várható, én maximálisan elégedett vagyok, azaz amikor kell ugrik. Érzõdik a nagyobb motor nyomaték a Wagonhoz képest. NEM LOMHA A GÉP!!!!!!
A kocsi szerintem kényelmes, közel 13500 kilométerrel a hátam mögött merem ezt kijelenteni. A feleségem és a gyerek nem panaszkodott a hátsó üléseken utazva. Én 1,70-es magaságomnál, ha az ülést a legfelsõbb állásba állítom, és az ülést kényelmesen hátra döntöm, még elférnek mögöttem. Nyílván egy magasabb személy alacsonyabb állítása mellett – hiszen ilyenkor az ülést elõrébb kell húzni, hogy a pedálokat kényelmesen elérd – hasonló teret tapasztalhat.
Az SX4 hátsó ülése nem annyira pattogós, tekintettel, hogy nem merev tengelyes a felfüggesztés hátul.
A kocsi nagyon stabil kanyarokban is, persze és jeges, csúszós úton is jó téligumival!:).
Az “A” oszlopot meg kell szokni, kanyarokban valóban tekingetni kell, hogy nehogy elüss esetleg egy gyalogost.
A fogyasztás érzékeltetéséhez csatolom a fogyasztási grafikonomat a megvétel óta eltelt idõszakról. Az össz átlagfogyasztásom 7,92 l/100 km volt 13460 km-re kivetítve. (A nyári idõszakokban automata klimára állítva. Télen csak járatásra kapcsolom be idõszakonként a klímát.)
A Wagon csomagtere magaságban volt nagyobb, az SX4 csomagtere mélységében. Az SX4-be én jobban be tudtam pakolni a nyári családi nyaraláskor, illetve tescos vásárlásokkor is jobb a pakolhatóság.
A presztis értéke nagyobb, nincs kihajtás a “kis szaros suzuki elé”. Sõt inkább tiszteletet tapasztalok! Az én fekete autómom a megvásárlás óta köfelverõdés nyomait nem találtam, pedig autópályán is járok. Ezért vélem jobb a fényezés! Ajánlott sárfogó gumik felszereltetése még a szalonban, így a küszöbeiden sem lesz sérülés!

Egy hiba van: a vezetõ oldali ülés kb. 8000 kmm óta nyöszörög (emelõ szerkezet). A szervíz kinlódik vele, ígéret, hogy a gyár már foglalkozik a problémával és rövid idõn belül kiadja a szerelési útmutatót. (Ez legyen a legkisebb hibája!!!!:))

Nagyon elégedett vagyok az SX4-el. Alább bemásolom a Népítélet rovatban írt hozzászólásomat:

SX4 1,5 GS SX4: az én autóm!
Modell 1,5 GS
Szöveges ítélet

2006. júniusában vettem át az autót. A formája fogott meg legelõször, látszik rajta, hogy az olaszok tervezték. Az elsõ szalonban szerzett benyomásom az autó honi debütálása után az volt, hogy – bár precíz és pontos az összeszerelése – lehetnének puhábbak és lágyabbak a beltérben felhasznált mûanyagok. A mûanyagok jó minõségûek, de kemények.
A teszt vezetés után egyértelmûvé vált számomra, hogy elõbb vagy utóbb, de át fogok ülni egy SX4-be. Az SX4 volt az elsõ autóm, ahol feladtam azon elvemet, hogy “0” szériás autót nem szabad venni, hagyni kell minimum egy évig futni a modellt, majd miután orvosolták az esetleges gyerekbetegségeket szabad csak beleugrani a vásárlásba.

Szóval 2006. júniusában feladva ezen elvemet, hirtelen elhatározásból megvásároltam az autót, amelyben ez idáig nem csalódtam. A kesztyûtartró zörgött egy kicsit a rázós utakon, azonban ezt néhány perces munkával orvosoltam.
A futómûve keményre hangolt, de az autó nem pattog, jó az úttartása, kanyarokban nagyon stabil. A motor teljesítményével meg vagyok elégedve, arra a célra, hogy kulturáltan közlekedjek vele, elfogadható sebességgel, kényelmesen elérjek “A” pontból “B” pontba, tökéletes.
Azoknak, akik társadalmi presztisbõl vesznek autót, vagy mértéktelen lóerõkre vágynak, avagy a Suzukit mérhetetlenül utálják – anélkül, hogy ismernék – NEM AJÁNLOM.
Az autóban az áráért benne van minden, amely a kényelmes és biztonságos autózáshoz szükséges. Az SX4 nincsen “túl” elektronizálva és telenyomva fölösleges “kényelmi” kacatokkal, amelyek azon túl, hogy fölöslegesek, csak arra jók, hogy meghibásodjanak.
Az autó ülései kényelmesek, jó minõségû üléshuzattal készültek, hosszabb utazás után sem fájdul meg az ember dereka.
A csomagtartó lehetne nagyobb, illetve fogyaszthatna kevesebbet!
Az autó váltója különösen jó, pontosan és precízen kapcsolható.

Summázva: meg vagyok elégedve az SX4-gyel. “Ez” a SUZUKI már nem “AZ” a SUZUKI, bár a maga idejében “AZ” a SUZUKI sem volt rossz!:)

Hibalista Semmi sem romlott el az átvétele óta.

Üdv.: (Vinicius)


Ecce Homo:

Szóval SX4: Elõljáróban: a (céges) Wagonnal (2000-es, 76 LE-s GLX klímával) megtettem 6 év alatt 198,000 km-t. Az új (szintén céges) kocsival (1,5 GLX klímás) 6 hónap alatt 20,000 km-t. Ennyi alatt már meg lehet itélni a verdát, bár a Népítéletbe majd ezután fogok írni mindkét tipusról.

Elsõre kevésbé tágas, (de csak a Wagon után!), mintha kicsit be lennél szorítva, úgy körülölel a kocsi, – de a szélvédõ még messzebb van, és belül jó 10 centivel szélesebb. Mostmár inkább úgy mondanám, hogy több biztonságot sugall ez a belsõ, az emelkedõ övvonal, az ajtók csukódó hangjáról nem is beszélve.
A belsõ magasság még így is átlag feletti, de kevésbé levegõs elõl a széles, elõrefutó sebváltó kulissza miatt, – itt a Wagonnál szinte üres a tér a sebváltó elõtt.
Rossz, hogy a kesztyûtartó rányílik az utas lábára, nincs annyi pakolóhely, mint a régiben, de a 4 ajtóban lévõ palacktartó, a két elsõ térképlámpa, a megvilágított indítókulcsfészek és az automatikusan halványuló belsõ világítás mind egy-egy jó pont.

A motor a maga 99 LE-jével elsõre kicsit lomhának tûnik a jóval nehezebb, masszívabb kaszni miatt. De ugyanúgy gyönyörûen felkapocsolható V.-be 50-nél, és alulról ugyanolyan szépen húz, mint a Wagon. Egy személlyel járva ugyanúgy kb. 2,000-nél kapcsolom feljebb, azzal a különbséggel, hogy III.-ból kb. 50-nél egybõl V.-be teszem, – ez szerintem is észrevehetõen csökkenti a fogyasztást. Ha persze pörgetni kell a forgalom ritmusa miatt, akkor odalépek neki, – nagyon szép a hangja 3,000 felett!
A váltó (és a futómû!!!) valóban elbûvölõ, pedig én egy VW Poloból ültem át a Wagonba, (285,000 km után!) – és akkor a bowdenes japán váltót isteninek tartottam a némethez képest, ami egyszer sem romlott el, de messze nem volt annyira precíz. Ehhez képest az SX váltója kb. Honda vagy Toyota szintû, a legjobb japán hagyományokat folytatja.

Az elsõ segéd-alvázkeret és a 16″-os kerekek miatt az egyenesfutás és a stabilitás ismét egy kategóriával feljebbrõl való, – ez már valóban nem egy “kiskocsi”.
A hátsó rugózást szintén nem lehet egy lapon emllíteni.
A fék nagyon jó volt a régiben, de az újabb itt is lényegesen jobb. Lehet, hogy csak még nagyobb lett a fékszervó hatása, de a 205/65/16-os Continental nyári gumik (most 195/65/15-ös Pirelli télik) csodálatosan lassítják a gépet, valóban csak simogatni kell a pedált.
Oldalszél-érzékenység szintén jóval enyhébb, bár a Wagonban sem volt veszélyes, – havonta többször is járok Pesten a cég központjában, és az M5-ön fel lehet mérni ezt egy kamion mögül 120-130-cal kibukkanva.
A hátsó ülések (is) jóval kényelmesebbek, fõként a két szélsõ helyen, de középen sem veszélyes, – nagyobbik fiam szeret oda befészkelõdni az ülésbõl kivezetett öv miatt, és onnan jól lát mindent. Elõl is jóval komolyabb, itt végre van egy beépített (ugyan nem szabályozható) deréktámasz a medence-csigolyáknál, amire a régi kocsiban több féle utólagos pótlást is kipróbáltam, kevés sikerrel. Abban kicsit el tudott gémberedni a hátam, és a jobb lábam, mert a combomnak nem volt elég hosszú alátámasztása. Itt jóval hosszabb az ülõlap, nagyon jó a bal lábat pihentetõ lábtartó, (ez lehetne még távolabb!), de az ülést (182 cm vagyok) a legalsó állásba kell süllyeszteni, és a kormány magasság-állítása is klassz, (nekem egyik sem volt a régiben).
A fogyasztási átlag most (ma csináltam meg a januári céges km-elszámolást) 6,4 liter volt, ez úgy 7,5-7,8-ig szokott felmenni, ha hidegebb van. Nyáron úgy 80% klímával kb. 6,2-6,5 – szóval ez azért magasabb, mint a Wagonnál leginkább takarékosabbnak tartott 76 LE-s motorral volt, (kb. 5,2-5,5 liter), persze könnyebb karosszériával.
Azt azért tudnod kell, hogy kb. 80/20%-os arányban járok vidék/város megoszlással, és havonta kb. 1-2-szer megyek Pestre, (autópálya), tehát aránylag sokat megyek kb. 95-100-zal, nyugodt tempóban, települések között.
Az A-oszlopról írtam az SX4-fórumban, nagyon oda kell figyelni.
A dinamizmus 3,000 felett jön, (mint sok japán motornál), de ez egy tökéletes “túrakocsi”, nyugodt, “öreguras” vezetéshez, – ha érted, mire célzok… ) Bõven elég itthonra, a sztrádán 130-140-nél nincs motorhang, szépen suhan, – feljebb nem próbáltam még. A rádió/CD ennél a tempónál is kellemesen hallgatható, – azért jóval nagyobb a 4 mély/közép az ajtókban, és van 4 csipogó is, – a kormányvezérlés szintén nagykocsis jellemzõ, – még ha nem is lehet a beprogramozott állomások között onnan váltani, és szerintem feleslegesen csipog szabályozáskor.
A 4 fokozatban szabályozható kijelzõ-fényerõ szintén ügyes. Nálam még nincs átlagfogyasztás-kijelzés, és nem tudja az MP3-at sem, de megvagyok nélkülük.
Csomagtér: bár elõre lehet dönteni az összehajtható üléseket, azok sajnos sok helyet elfoglalnak az elsõ ülések mögött, – minden hónapban egyszer telipakolva jövök haza Pestrõl, kb. annyi rakható be, mint a Wagonba, de nem annyira praktikus: a hátsó perem alja jóval magasabb, és a két hátsó oldalajtón át nem pakolható úgy, mint a Wagon, mert útban van az összehajtott ülés. Nálam a Honda Jazz a csúcs, ehhez képest a Wagon majdnem ugyanazt tudta a lesüllyedõ hátsó ülõlappal, – dehát ez állítólag egy “szabadidõ-autó”, szóval nem igazi családi járgány. Ettõl föggetlenül nyáron a Balatonhoz menet minden befért, amit csak a két fiam és a párom kitalált, csak épp gyári tetõtartó híján nehezebb lesz magunkkal vinnünk a bringákat…
Presztizs: szerintem magasabb, mint a “lebecsült” Wagoné, optikailag is “komolyabb” kocsinak tûnik, – bár a kiszolgált elõzõ járgány nagyon jó helyre talált a szüleimnél, akik számára ideális a magas üléspozíció és a jó kilátás, a könnyû pakolhatóság. (Ja: a Wagonban garanciában a váltó-bowdent és a fényváltó kapcsolót cserélték, illetve a két hátsó csapágyat, (búgtak), valamint a fûtõmotort (nyikorgott) és a 4 ajtómat, mert rozsdásodott az ajtók éle az ablakoknál. A gyári akku 2 évet bírt.)

Ha az SX is ennyire megbízható lesz, minden rendben. A kerékjáratok belül teljesen mûanyag dobokkal burkoltak, ez jó jel. A festés fényben szép “narancsosnak” látszik, úgy tûnik vastagabb, mint a régié. Rögtön az 1,000-es átvizsgálásnál föltetettem a 4 merev sárvédõ toldatot, (ez a Wagonon is volt), nagyon hasznos a sok kaviccsal szemben. Oldalvédõ csík még nincs, (oda is koppant már párszor az ajtók éle, – ezt feltétlenül tetess a kocsidra, ha veszel, – legjobb, ha ezeket belealkudod az árba az ötödik ajtó alatti fekete védõfóliával egyetemben, na meg a lökhárító sarokvédõket se feledd! (Lásd: www.spare.suzuki.hu)
A klíma jó, bár nem lehet annyira a tetõ alá írányítani a középsõ fúvókákat, – és ugyan itt eleve hõvédõs (? – vagy inkább csak színezett?) az összes ablak, nyár elõtt tervezek valami kedvezményes árú és diszkrét fóliázást.

Kb. ennyi jutott most eszembe. Ha még lesz kérdésed, szívesen válaszolok!
Üdv: Ecce

Beküldte wagonadmin

Leave a Reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..