STÁTUSZ JELENTÉS A TID/MID-BC BEÉPÍTÉSI PROJEKTRÕL

Megint itt vok!
A fórumon korábban jeleztem, hogy nagy fába vágtam a fejszém, ez most csupán státusz jelentés arról, hogy hol tartok a TID témában ( nem alszom! )
1061_1208088421_Status.jpg
Hol is kezdjem?
Olvastam LB16 és Ugyuri írását arról, hogy a Wagon „buta” óráját az OPEL TID-jével ki lehet cserélni, illetve láttam náluk kivitelezve az Astra TID beépítését.
Az ötlet innen van és Ugyuri elküldte nekem az Õ megmaradt TID-jét ( Triple Info Display ). Sajnos a TID olyan állapotban volt, hogy nem lehetett mûködésre bírni. Mivel a téma borzasztóan izgatott, utána néztem a lehetõségeknek. A budapesti bontókban 10 eHUF-ért hozzá lehet jutni, de a hõmérséklet szenzorért külön kell fizetni, árat nem is mondtak, mert nincs. Irány az e-Bay. , ahol megláttam „ÕT”.
Innentõl az eltérések vizsgálata volt számomra fontos. Az eladó megadta a méreteket, amibõl rájöttem, hogy kevés rombolással be tudom beépíteni az óra helyére. Utánanéztem a stekker lábkiosztásának, de minden lényeges dolgot meg megtaláltam, így nem mutatkozott eltérés a hagyományoshoz képest ( csupán másik lábon találom ugyanazt a funkciót ). Hurrá , akkor OK üssük le! Az utolsó perc kínos volt 38,- EURO-ra ment fel az ár, de az enyém lett.
1 hét várakozás után a csomag megérkezett és kibontás után lett nagy meglepetés. A méret OK, a kijelzõ a vártnak megfelel, de a csatlakozó eltér, HOPPÁ.
Ez 32 pólusú, irány a net. Pár óra múlva kiderül, hogy amit én vettem az már nem TID, hanem a Corsa Board Computere ( BC ), azt Multi Infó Display-nak ( MID ) hívják és CANBUS-os rendszerû. Az eltérés lényeges, hiszen ez a készülék az idõ, dátum, hõmérséklet értékeken túl megjelenítheti a rádió jeleket, olajnyomást, fordulatszámot, fékkopást, hûtõfolyadék-, szélvédõmosó-, üzemanyag szinteket, a pillanatnyi fogyasztást, hûtõvíz hõmérsékletét belsõ BC-nek köszönhetõen. Ehhez nem kell más, mint az ECU jeltömege, illetve egy Set/Reset kapcsolókar, amit ma fogok megszerezni.
A csuda, ez már kihívás a javából. Irány az OPEL német fórum oldala, ahonnan segítség érkezik a bekötéssel kapcsolatban, illetve Ugyuri elfaxolja a Wagon és az Ignis ECU részét. Hogy a dolog látványos is legyen, beépítettem a MID-et, egyenlõre alap funkcióban megy ( óra/dátum ) a hõmérséklet jeladó a jövõ héten érkezik, az egyszerû lesz.
Jelen pillanatban a MID adaptációja folyik az ECU-hoz. A bemeneti jelek párosítását végzem az ECU kimeneti oldalán.
Sajnos van egy eddig nem megoldott probléma ( ebbe nem tudtam mélyen bemenni ). A MID vélhetõen a CANBUS rendszernek köszönhetõen nem mûködik folyamatosan. A MID kezelõ gombjainak megnyomásával lehetõ válik az információ megjelenítése, de cirka 1 perc múlva elmegy a kép, amíg újra meg nem nyomon. Még nem találtam meg azt a pontot, ahol vélhetõen vár egy periódikus jelet az autótól hogy „itt vagyok ám”. A világítás „hekkelése” nem segít, mert nem csak a világítást lövi ki, hanem a display infót is.
Na ennek a problémának a megoldása a legizgalmasabb a dologban. Ha ez megvan, akkor kinyílik a világ! Várom az észrevételeket a t. fórumtársaktól a probléma megoldása érdekében.
Sajnos több képet a hír beküldéséhez nem tudok csatolni, de aki komolyan akar segíteni, annak egy komoly anyag össze van készítve a bekötésekrõl, illetve a lábkiosztásokról. moore

Beküldte moore

STÁTUSZ JELENTÉS A TID/MID-BC BEÉPÍTÉSI PROJEKTRÕL
Megint itt vok!
A fórumon korábban jeleztem, hogy nagy fába vágtam a fejszém, ez most csupán státusz jelentés arról, hogy hol tartok a TID témában ( nem alszom! )
1061_1208088421_Status.jpg
Hol is kezdjem?
Olvastam LB16 és Ugyuri írását arról, hogy a Wagon „buta” óráját az OPEL TID-jével ki lehet cserélni, illetve láttam náluk kivitelezve az Astra TID beépítését.
Az ötlet innen van és Ugyuri elküldte nekem az Õ megmaradt TID-jét ( Triple Info Display ). Sajnos a TID olyan állapotban volt, hogy nem lehetett mûködésre bírni. Mivel a téma borzasztóan izgatott, utána néztem a lehetõségeknek. A budapesti bontókban 10 eHUF-ért hozzá lehet jutni, de a hõmérséklet szenzorért külön kell fizetni, árat nem is mondtak, mert nincs. Irány az e-Bay. , ahol megláttam „ÕT”.
Innentõl az eltérések vizsgálata volt számomra fontos. Az eladó megadta a méreteket, amibõl rájöttem, hogy kevés rombolással be tudom beépíteni az óra helyére. Utánanéztem a stekker lábkiosztásának, de minden lényeges dolgot meg megtaláltam, így nem mutatkozott eltérés a hagyományoshoz képest ( csupán másik lábon találom ugyanazt a funkciót ). Hurrá , akkor OK üssük le! Az utolsó perc kínos volt 38,- EURO-ra ment fel az ár, de az enyém lett.
1 hét várakozás után a csomag megérkezett és kibontás után lett nagy meglepetés. A méret OK, a kijelzõ a vártnak megfelel, de a csatlakozó eltér, HOPPÁ.
Ez 32 pólusú, irány a net. Pár óra múlva kiderül, hogy amit én vettem az már nem TID, hanem a Corsa Board Computere ( BC ), azt Multi Infó Display-nak ( MID ) hívják és CANBUS-os rendszerû. Az eltérés lényeges, hiszen ez a készülék az idõ, dátum, hõmérséklet értékeken túl megjelenítheti a rádió jeleket, olajnyomást, fordulatszámot, fékkopást, hûtõfolyadék-, szélvédõmosó-, üzemanyag szinteket, a pillanatnyi fogyasztást, hûtõvíz hõmérsékletét belsõ BC-nek köszönhetõen. Ehhez nem kell más, mint az ECU jeltömege, illetve egy Set/Reset kapcsolókar, amit ma fogok megszerezni.
A csuda, ez már kihívás a javából. Irány az OPEL német fórum oldala, ahonnan segítség érkezik a bekötéssel kapcsolatban, illetve Ugyuri elfaxolja a Wagon és az Ignis ECU részét. Hogy a dolog látványos is legyen, beépítettem a MID-et, egyenlõre alap funkcióban megy ( óra/dátum ) a hõmérséklet jeladó a jövõ héten érkezik, az egyszerû lesz.
Jelen pillanatban a MID adaptációja folyik az ECU-hoz. A bemeneti jelek párosítását végzem az ECU kimeneti oldalán.
Sajnos van egy eddig nem megoldott probléma ( ebbe nem tudtam mélyen bemenni ). A MID vélhetõen a CANBUS rendszernek köszönhetõen nem mûködik folyamatosan. A MID kezelõ gombjainak megnyomásával lehetõ válik az információ megjelenítése, de cirka 1 perc múlva elmegy a kép, amíg újra meg nem nyomon. Még nem találtam meg azt a pontot, ahol vélhetõen vár egy periódikus jelet az autótól hogy „itt vagyok ám”. A világítás „hekkelése” nem segít, mert nem csak a világítást lövi ki, hanem a display infót is.
Na ennek a problémának a megoldása a legizgalmasabb a dologban. Ha ez megvan, akkor kinyílik a világ! Várom az észrevételeket a t. fórumtársaktól a probléma megoldása érdekében.
Sajnos több képet a hír beküldéséhez nem tudok csatolni, de aki komolyan akar segíteni, annak egy komoly anyag össze van készítve a bekötésekrõl, illetve a lábkiosztásokról. moore

Beküldte moore

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .