WAGONR+/-

Mi egy 76LE/2001 GLX AC-t koptatunk, 1 évesen 33e km-rel vettük, most lesz 4 éves, és 52 ezret mutat.
Meghibásodás nem volt, gariban cserélték a bal motortartó bakot, és rendesen eltörött a gázhuzal hüvelye.
99,9999999 %-ban városban fut, többnyire rövid, 10-30 perces utakon.

Fogyasztás: nem nagyon érdekel, a szintmérõ állásából következtetve valahol 8 és 8,5 liter körül van.Az országúti fogyasztást fent említett okból nem ismerem, ha mégis kiszabadulok a városból, 130-140 alatt nem igen megyek, általában kihasználom az alkalmat, és jól meghajtom, akkor meg biztosan zabál mint az állat, tekintettel a karcsú kredenc formájára.

POZITÍVUMOK:

nagyon jó térkihasználás, jó benne utazni, a csomagtér még mindíg “elég” volt

ledöntött ülésekkel meg VERHETETLEN…ebben az árkategóriában

nagyon jó gázreakciójú motor, a hangját is szeretem, mázlim van, mert bizony soxor hallani

sztem a kormányszervót jól eltalálták,

NEM billeg, kanyarban stabil, ezt gyakran kipróbálom:)

hamar megszoktam a magas lóról való vezetést ma már utasként is zavar a “szokásos” üléspozíció

városban verhetetlen ( gyorsulás , parkolás , kilátás , fordulékonyság )

nekem TETSZIK a trendektõl távoli doboz formája is….egyrészt sosem szerettem a trendeket, ezeket a mostaniakat meg különösen nem

egyszerû mechanika, az elektronika meg még nem mondott csõdöt, a vez. elektronika nagyon bölcsen a beltér védelmét élvez

NEGATÍVUMOK:

– minden váltófokozat hamar “lepörög”, legalább az 5. lehetne hosszabb

– fenti ok miatt 120 felett hangos motor, hosszú távon fárasztó

– rossz útburkolaton – tehát szinte mindig – hangos futómû., számomra ez többet vesz el a komfort-érzésbõl, mint a feszes futómû rázása

– a belsõ mûanyagok így 4 évesen zörögnek, mintha 1-2 éve még halkabbak lettek volna…

– lehet, hogy egyedi probléma, de az enyémben a váltó nem támogatja a gyors váltásokat, különösen 2-bõl 3-ba nem

– a 8 liter alá nem szorítható városi fogyasztás sokak szerint biztosan horrorisztikus, egy 1 tonnás autótól sztem teljesen normális…meg aztán én szeretem nyomni neki

– nagyon vékony sérülékeny fényezés

BUHERA

– zöld lett a teljes fedélzeti világítás, még az idõmérõ óra számlapja is

– az elsõ hangszórók át lettek költöztetve az ajtókba kissé felfelé és hátrafelé fordítva a síkból, a hátsó hangszórók maradtak az eredeti helyükön, de ki lett vágva a lemez 13 centis hangszóróhoz, és kapott egy 16 mm vastag MDF elõlapot…szépen is néz ki, és jól is szól. Az elsõk 10 cm-es koaxok, a hátsó 13 cm-es kétutas szett, a csipogók is az MDF alaplapra lettek döntve szerelve, minden hangszóró a DLS gyártmánya. Az volt a cél, hogy egy túlzásoktól mentes, elfogadható árú, de jó hangzású rendszert építsek, és sikerült.

Szerintem minden idõk legjobb suzukija ez, a kialakítása miatt. A motor jellemzõi, és úgy az egész autó megbízhatósága pedig a “szokásos” suzukis színvonalon állnak, remélem a tartósságával sem lesz másként, mert hogy úgy néz ki sokáig fogjuk használni.

Egyrészt azért, mert nekünk még sokáig megfelel, másrészt mert nincs pénz kicserélni, harmadrészt mert nem is akarom kicserélni, tekintve a kínálatot, ami csupa használhatatlan divatautóval van tele ebben az ársávban…bizony, még a suzukinál is.

Az új Wagon-ra viszont nagyon kíváncsi vagyok, de még semmi konkrétumot nem lehet tudni róla.

Azt nem bánnám, ha az utód minden irányban egy kicsit nagyobb lenne, és kapható lenne majd nagyobb ÛRTARTALMÚ – tehát nem csupán nagyobb teljesítményû kihegyezett pörgõs – motorral.

A dízelért én nem adnék annyival több pénzt, ha olcsóbban adnák, akkor az is érdekelne, de nem a fogyasztása miatt, hanem mert szeretem a karaklterét.

Na, majd meglátjuk!!!!

Beküldte qmatch

Leave a Reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..