SZELEPHÉZAGÁLLÍTÁS – LB16

Jó estét mindenkinek ebben a didergõs, esõs nyárelõben. Én ma, a szokásostól eltérõen, nem a kulcs elfordításával kezdtem a napot. Kihasználva a rosszidõ elõnyeit, garázsban történõ wagonozásra szántam magam. A fõ csapásirány a szelephézagok állítása volt, de a bontási sorrend miatt elõbb egy kis gyetya körüli szemle következett.

Ekkor határoztam el magam, hogy megosztom veletek a tapasztalatokat, amelyek meglepõek voltak, hiszen kb 5e km-t futott gyertyákról van szó, melyeket én vásároltam és helyeztem be a régiek helyére.

Lám az 1-es hengeré mégis így nézett ki. Ennek az volt az oka, hogy a gyújtás kábele picit rövid, a pipa gumikarikája könnyen lepattanhat a hengerfej körperemérõl, hibás nagyfeszültségû érintkezést okozva ezáltal. Jól látszik mennyi égési korom tapadt le a porcelánra és az érintkezõbütyökre. Ez megnövelheti a fogyasztást, miközben csökken a teljesítmény.

Ezen a képen már a jobb oldali gyertyák érintkezõ felületei finom-rézszálas drótkefével tisztítottak. A különbség látható a baloldaliakhoz képest.

A hézagokat is újra állítottam. Ezek gyári értéke 1-1,1mm. Nos én elõször 1mm-re állítom, majd a hézagolóból a 0,95 és 0,10-t használva “szétfeszítem” 1,05mm-re.

Egyébként a szelephézag állításhoz kb ennyire kell lecsupaszítani a motort. Nem kell megijedni ez kb 25 perc alatt megtehetõ. A középkonzolba TIDet beépítõk gondolom kiszúrják a hõmérõszonda piros-fekete vezetékét.

A fõtengely szíjtárcsáján található jelölést a szögskála 0 fokára kell állítani. Ehhez jobbalul le kell venni egy mûanyag takarólemezt, ami bármily meglepõ de csak 4 db müabolhával van megfogatva.

Így kezdõdhet is a beállítás a 4 szívó és 4 kipufogó szelepre. Ezt elvileg részemre szervizben kb 10e km-el ezelõtt megtették majdnem jól. A szívók rendben voltak.

A kipufogók közül csak kb egy. Ennek az oka, hogy nem teljesen lehûlt, szobahõmérsékletû motoron dolgoztak. Nekem erre volt ma “jóidõ”.

Befejezésül forgattam 360�-ot a fõtengelyen és a másik 8 szelepen is megismételtem a felülvizsgálatot.

Miután minden a helyére került a motor pöccre beindult és csendes járásával jelezte, hogy elégedett a mai nappal.

Remélem lesz közületek olyan nem VVT-s kollega akinek ez a hosszúra sikerült beszámoló segíthet a közeljövõben.

Jó utat 7végére mindenkinek.

Little Black 16

Leave a Reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..